lördag, juni 07, 2008

Fluffiga barn

I torsdags hade W sin första tid på bvc för vägning och mätning. Lillkillen "fluffar" på sig bra, som morbror Johannes skulle sagt. Han hade passerat 3 kg med 140 gram! 5 cm har han växt på lite drygt en månad. Iofs så känns inte sättet de mäter längden på så där jätteprecist direkt. Beror ju på hur mycket W tillåter tanterna att dra i benet. Men 1 cm i veckan kan man i alla fall med säkerhet säga att han växt. Så 50 cm lång är han nu. Vi passade även på att väga E, som drog iväg till 12 kg! Pust!

Hur kommer det sig att jag alltid glömmer bort vad det är jag vill skriva här när jag väl sätter mig? Hm...

Farmor och farfar har varit på besök, eller Fa-fa och Fa-mo som Elliot sa. Kul med fler lekledare tyckte densamme. Stackarn har ju knappt träffat andra barn sen William kom. Vi har ju liksom haft fullt upp med att få ihop vardagen. Nu känns det som vi börjar få lite ordning, men det håller väl en vecka till så länge T är hemma. Sen blir det cirkus när jag ska ta hand om båda barnen själv. Tur mormor har semester då... hehe...

Annars stundar återbesök hos min barnmorska på mvc till veckan. Min kusse Lina tar studenten och Emil går ut 9:an. Mammamiddag är det visst men det känns bökigt att komma iväg på det just nu. Vore jättekul att träffa de andra mammorna men det får nog bli nån träff dagtid istället.

Nä, nu ska jag äntligen få tummen ur och lägga upp mina senaste sömnadsalster på Sysidan.

Inga kommentarer: