onsdag, juni 25, 2008

Skithus

Och nu är det inte dass jag talar om utan hyreshuset vi bor i. Bortsett från att huset inte har hiss så är trösklarna så slitna att det finns massor med stora flisor. Ringde bovärden igår, han va på semester, ringde en av de andra gubbarna. Enligt honom skulle jag vänta en månad och ringa när vår ordinare bovärd var tillbaka. Tack för det! Jag skickar räkningen för alla flisor i fötterna sen.

Fönstrena är så otäta att det fläktar inne när det blåser lite ute. Det är så illa att man till och med ser ut mellan karmen och fönstret upptäckte T häromkvällen. Tänkte ta upp det med bovärden jag pratade med men efter tröskel-historien och vänta en månad struntade jag i det. Han tyckte för övrigt att jag skulle tejpa trösklarna tills vår bovärd är tillbaka. Tjusigt!

Nu ska jag (läs E och jag) hoppa in i duschen, sen ska vi åka och leta gummistövlar till killen.

1 kommentar:

Frida sa...

nja, det är mellan karmen och karmen man ser ut. I ett "t-kors" där två karm-brädor går ihop är det en liten springa rakt ut. Lovely. /T