torsdag, juni 19, 2008

Never again!

Idag var jag och handla på Bergvik med båda barnen. Never again säger jag bara. Inte för att de är odrägliga barn eller så men för att det typ är rent praktiskt omöjligt. Jag har bland annat ammat två gånger på Obs, en gång i restaurangen och en gång på en bänk på skoavdelningen! Vi har fyra trappor utan hiss från garaget upp till lägenheten. Dubbelvagnen tar upp nästan hela bagaget och är dessutom knölig att lyfta själv, tung och otymplig. (önskar mig en Phil&Ted om nån vill skänka) Tur mamma och moster var med och hjälpte till att köra vagn, passa något av barnen och bära kassar. Tack för hjälpen igen!!

Strunt i det, nu till det roliga idag - Posten! Det kom äntligen lite rolig post. De senaste veckorna har varit bedrövliga med diverse extra räkningar som alla härör från vår yngste familjemedlems entré till världen. Men idag ser ni, kom det en utbetalning minsann! Japp! Inte så många hundralappar men några och det duger åt mig. Nåt fick jag för alla nätter som jag va uppe och pumpa när W hade sond. Sitter bra i plånkan vill jag lova!

Åsså kom det en liten låda från Bluebox. Kände så väl igen namnet men det koppla inte förän jag öppnade lådan. I låg ett jättefint inslaget paket och ett kort från min urgulliga kompis J och hennes familj i Göteborg. Tack snälla, söta, gulliga! Det va precis vad jag behövde efter dagens strapats.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

låter som en tuff handling, tur du hade familje assistans!
...en P&T-vagn kan strkt rekommenderas, särskilt den nya viben...men den är dyr i sverige, medel i england och billig i usa, men så skall man dit med...men de äldremodellerna är ju funkis, de med.