torsdag, juni 26, 2008

Snabbare ryck

Nu va det snabbare ryck på doktorn. Tre timmar efter vi var iväg och tog proverna ringde hon. Bilirubinvärdet hade gått ner till lite drygt 200, sänkan va normal vilket innebär att han inte har någon infektion. Blodvärdet däremot låg lite lågt men det är inte ovanligt på prematura barn. Han får ju dessutom flytande Niferex för just blodvärdet. Dock får jag erkänna att jag inte alltid kommer ihåg att ge honom Niferexen två gånger per dag som han borde ha. Får skärpa mig!

Det va alltså ingen fara. Dock ska vi ha lite koll på bilirubinvärdet och blodvärdet så om en vecka ska vi ta nya prover.

1 kommentar:

KlaramedK sa...

PAPPAUPPGIFT säger jag bara!!
Alla droppar som skall ges varje dag är just detta i min lilla tokiga familj! Man måste ju inkluera männen lite i barnhanteringen med lite viktiga uppgifter, så delegera det NU, du har ju fullt upp, han går ju bara till jobbet!! ;=)