torsdag, juni 26, 2008

Busy morning!

Klockan är inte mycket men vi har hunnit med mycket. Druckit välling, ätit frukost, läst tidning (japp, Elliot också), duschat, E kissade på golvet i köket efter duschen och halkade sedan i desamma. Najs! Avduschning igen. Samtidigt låg lillkillen på skötbordet ifärd att få en ny blöja. Mitt i bytet, det vill säga när han va naken, halkade E så jag fick springa och hämta honom och ställa honom i badkaret, springa tillbaka till skötbordet och ta hand om W. Självklart blev han inspirerad av storebror och kissade i det fria också. Hm...

Jag vet, jag vet. Man ska aldrig lämna bebisen på skötbordet men nu är jag helt övertygad om att han inte kommer någonvart eftersom han är så liten och inte kan göra mer än att sparka i luften.

Mitt i allt ringer Gripen också. Tur jag hade varit förutseende och tagit med telefonen till skötbordet. Igår tyckte läkarn som ringde att jag skulle komma ner till Gripen, hämta remiss för att gå och ta prover på sjukhuset. Omständigt. T tyckte att de kunde faxa pappret direkt till labb, lite smidigare så. Nja... det va tydligen knöligt för han fick vara påstridig men fick ändå inget konkret besked. De skulle återkomma imorgon (alltså idag) vilket de gjorde imorse. De kunde faxa pappret. Halleluja! Så efter lunch ska vi gå dit och få proverna tagna.

Vi har även hunnit dansa till Di Leva, E har diskat, pusslat och kört bobby bil. Jag stängde in oss i E's rum för att amma W. E tycker det är väldigt fascinerande när jag matar lillebror. Han hämtade sin docka när jag satt där, han tyckte dockan också skulle få mat. Jag sa till E att han kunde mata dockan. Han hade nämligen precis lekt med sina muggar, tallrikar och bestick. Sagt och gjort. Han tog fram en tallrik, la en gammal mobiltelefon på tallriken och låtsasmatade sen både sig själv och dockan. Hur söt som helst!

Just nu sover E i sin säng och W i sjalen på mitt bröst. Myspys!

Inga kommentarer: