onsdag, juni 18, 2008

Fontänbarn

Nu undrar ni säkert hur det gick med urinsamlingen jag skrev om igår. Det gick precis som jag anade. Bajs, bajs och åter bajs i varenda blöja. La i en binda inatt, skyndade mig i morse när han vaknade och börja böka och grymta men hann inte ta ur bindan innan det kom prutt och lite bajs.

La i en ny binda, den andra och sista. Gick och la oss och sov en stund till. Samma visa igen. Precis som jag trodde. Jaja, så får det bli tänkte jag. De får inget bajsfritt urin från W.

Trodde jag... men medans W låg på skötbordet med rumpan bar såg det ut som om det skulle komma en liten pink snart. Jag hade lämnat glasburken vid skötbordet för jag blev så less tidigare på morgonen. Och det va tur, för när W prova på att vara fontän var jag redo med glasburken. Jag fick inte riktigt så mycket som de ville ha men det får de leva med. Hade jag fått med det som hamna på min tröja hade det nog blivit precis.

På själva läkarbesöket beslutades att vi skulle ta ett nytt billirubinprov på W eftersom han fortfarande är gul. Prov på så små tar de dock inte på Gripen utan vi får gå till sjukhuset imorgon för att ta provet. Så, det återstår att se imorgon vad värdet ligger på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria säger; Lyckades du "fånga" kiss i luften medan han agerade fontän? Västa supermorsan! :)

Frida sa...

Jajjemän!! :D