måndag, juni 16, 2008

Första dagen avklarad

Så där ja! Det gick ju bra det där.

Självklart började dagen med att båda ville äta samtidigt. Den lille fick vänta tills jag hade gjort välling sen tog vi plats i soffan allihop. Själv var jag vrålhungrig på frukost men den fick vänta en stund. När vi väl åt frukost så satt Elliot och ropa på pappa, han tittade mot hallen för att se om han kom. Samma sak innan jag tog upp honom i morse. Det brukar ju vara pappa som tar upp honom, så han låg och ropa pappa och blev lite förvånad när mitt nylle dök upp i dörren.

Vi har faktiskt fått en hel del gjort under dagen, jag har dammsugit, diskat, duschat och monterat ihop Williams spjälsäng. Elliot kom på, helt plötsligt, att han faktiskt når handtagen på garderoberna i lillhallen och kunde därmed öppna dom! Trodde han skulle dra ut allt han fick tag på men han tittade bara i alla skåp innan han stängde dom igen. Se där ja! Så intressant va pappas kläder, handdukarna och mammas tygsamling. De två första skåpen förstår jag att de inte va så spännande, men mammas tygskåp! Hallå!

För första gången visade E att han ville komma lillebror lite närmare. Tidigare har det räckt att pussa honom på huvudet och peta lite på honom men idag i soffan visade han tydligt att han ville hålla lillebror...


I ungefär 2 sekunder va det roligt sen buttade han bort lillebror från famnen. Mamma har dock en hand med i spelet som synes på bilden.

Jag fick till och med mat lagad innan T kom hem från jobbet. Tack för att vi har rinnande vatten! E finner det ytterst häftigt att få stå brevid mamma i köket och leka med rinnande vatten. Medans E slösar vatten passar jag på att be om ursäkt till alla de som inget rent vatten har.

Imorgon kommer nästa utmaning. Vi ska pallra oss iväg till bvc alla tre. Tur vi har fått en tid på eftermiddagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är min nya idol! :-)
Jag fylls av hopp inför framtiden med två små grabbar. Även jag ska nog klara av att hantera två vilddjur! *ha ha*
Hoppas allt är bra med er!

Frida sa...

Jag är övertygad om att du kommer klara det galant!
Kram!

KlaramedK sa...

Håller med titti! Du är min idolkvinna!! Vilken superwoman!! =)

Alfred pussar och klappar på Nils och gungar babysittern eller kör den gamla vagnen(=nils säng här hemma) när han är lite kinkig ...men att E satt och höll så fint är imponerande!