torsdag, augusti 21, 2008

Crappy apartment

Att jag inte gillar vår lägenhet är väl vida känt vid det här laget. I tisdags hade jag bokat möte med vår bovärd K för att gå igenom massa saker som behöver åtgärdas i lägenheten.

- Otäta fönster
- Löst handfat på toa
- Flisiga trösklar
- Kass ventilation

bland annat.

Nån timme efter K hade varit här kom två ventilationskillar och mätte luftflödet, eller va det va. De hade med sig en stor tratt som de satte mot fläkten och utsugen i badrummen. Värdena va inte helt rätt så de justera nåt och hoppades att det skulle bli bättre. Inte dra så förbaskat från fönstrena alltså. De idiotförklarade (i princip fast med andra ord) den som satt in extra ventilation ovanför vissa fönster. Dessa skulle bytas ut om vi inte tyckte att det blev bättre. De undrade även om vi satt inte spisfläkten själva. Nä, det har vi inte. Tydligen ska vi inte ha en fläkt med motor, vilket vi har.

Idag kom två rörmokare för att sätta fast handfatet i badrummet. Misstänker att den ena va lärling så om handfatet trillar ner imorgon så vet jag varför. Nu har vi fått en jättetjusig extra platta bakom handfatet. Det är ju strålande att väggarna inte håller för en sketet handfat.

Alla åtta trösklar ska vi få slipade, av samma man som slipade parkettgolvet när vi flyttade in. Strålande! (ironisk) Fast nu funderar jag bara på hur man kan förhindra slipdamm att sprida sig överallt när man slipar trösklar...

Angående ventilationen vill jag bara meddela gästerna vi hade förra veckan som ev noterade bastutemperaturen i lägenheten att den va extra hög förra veckan då tydligen ventilationen stod still i huset. Ni är hjärtligt välkomna i vinter igen då vi har en igloo till lägenhet istället.

3 kommentarer:

KlaramedK sa...

det finns slipmaskienr man kopplar utsuget till en dammsugare...men det är ju frågan om de har en sådan....slipdamm suger ju annars!

Frida sa...

Mm... han har för övrigt inte ens ringt än gubben. Jag är INTE förvånad. Får ta tag i det när vi kommer hem från Åre.

KlaramedK sa...

jag håller på att bli tokig på vår vaktis...ett spisskydd har jag tjatat om nu sedan före det blev sommar.....