onsdag, augusti 27, 2008

Hunting high and low

Igår tog jag hjälp av min kära mor för att kunna gå på byxjakt på stan. Jag har ett par byxor som jag för tillfället kommer i. Planerar väl för att komma i lite fler så småningom men det kan dröja. Tog väl sisådär 8 månader att komma i min pre-gravid-byxor efter Elliot kom. Tänkte att det kan vara bra att ha mer än ett par långbyxor när vi drar till Åre på lördag.

Jag gillar att shoppa men inte byxor. Jag passar inte inom tillverkarnas "normalstorlekar". I princip alla byxköp brukar resultera i att jag måste sy upp dom och det är det tråkigaste som finns.
Så, jag rände runt på alla affärer som hade jeans men hittade INGENTING. Va till och med på H&M's herravdelning och prova brallor men icke sa nicke. Som en absolut sista utväg gick jag in på en av de två Vero Moda butikerna i stan. Jag gillade verkligen inte Vero Moda och kan nog ärligt säga att jag bara varit inne i butiken en handfull gånger. Aldrig har jag hittat något som fallit mig i smaken. Men nöden har ingen lag. Jag var tvungen att hitta ett par byxor så jag går in.

Det första jag ser är ett par snygga jeans, precis som jag vill att de ska se ut. Kollar storlekarna. Skit! Min storlek finns inte, trodde jag. Har ingen aning om vad jag har för storlek när det gäller jeans. Jag har inte köpt jeans på flera år. Provade ett par, för små. Kul! That's why I hate shopping for pants.

Återigen, jag måste ha ett par byxor. Går till den andra Vero Moda butiken i stan för att se om de har någon större storlek. Hittar ännu fler snygga modeller där. Woohoo! Testar och hittar ett par som passar, till och med i längden!! Wooohooo igen!

I lööv Vero Moda nu!

3 kommentarer:

KlaramedK sa...

köp två par!! ..vem vet när du trillar på byxor som passar och gillas nästa gång??!

..det är min filosofi i alla fall efter att alla modeller jag fastnar för går ur sortimentet kort efter att jag köpt dem!!

...håller med om att köpa byxor är tirst...har alltid ogillat det sedan tonåren...mitt problem har varit tvärtom, alltid förkorta och det är ju omöjligt att justera oftast :=(

Anonym sa...

Maria säger: Och jag har för tjocka lår i förhållande till midjan... så när jag väl hittar ett par som sitter bra över dem så glappar de minst en dm i midjan... Nä, byxköp är ingen lustfylld upplevelse...

Frida sa...

Klara: Smart! Ska nog gå tillbaka när vi kommer hem från Åre.

Maria: Det är inte lätt, den saken är klar!