måndag, augusti 11, 2008

Glödlampa

Efter en läckande bajsblöja i förmiddags beslutades det snabbt att William skulle få bada. Innan jag började hälla upp vatten förklarade jag för Elliot (som älskar att bada) att det var lillebror som skulle bada. Inga problem.

Han skulle självklart vara med och plaska "lite". Helt plötsligt ser jag hur han får en idé och det ploppar upp en glödlampa ovanför huvudet. Som det gjorde på typ Långben eller vem det va. Elliot springer iväg och kommer tillbaka med en Duplobil.

Plopp!

Duplobilar flyter.

Det var roligt en liten stund, en liten stund. Sen ploppar glödlampan upp igen och han springer iväg. Den här gången kommer han tillbaka med en liten mjukisälg som han har fått av morfar. Jag försökte förklara att älgar inte tycker om att bada.

Plopp!

Jag väntade inte för att se om han flöt eller kunde simma. Han fick stå på badkarskanten (där Elliot inte nådde den) för att torka. Sen va det färdigbadat för lille herr W för den gången.

2 kommentarer:

KlaramedK sa...

haha! de är allt uppfinningsrika de där storebröderna!

så går det till här med, även om badkaret är tomt!

Frida sa...

Uppfinningsrika är ordet!

E har börjat intressera sig för toan nu också och att spola speciellt. Hoppas inte han spolar ner nåt viktigt eller något som fastnar en vacker dag...