torsdag, augusti 07, 2008

Expresshopping

Det här med Shop Express, som Coop kallar det, tycker jag är helt suveränt. Plocka varorna rätt ner i kassen och sen bara betala. Lätt som en plätt.

Man skulle ju lätt kunna tro att det är affären som förlorar på Shop Express för att folk glömmer (medvetet eller inte) att scanna alla varor. Jag har aldrig glömt att scanna någon vara. I alla fall inte de gånger vi har fått avstämning. Däremot har jag lyckats scanna varor flera gånger och därmed gett affären pengar för varor jag inte köpt. Hur smart är det??

Första gången scannade vi (skriver vi eftersom jag inte vet om det va jag eller T som scanna den gången) en kaffekokare två gånger! Japp, en kaffekokare. Den kostade inte typ 50 spänn heller. Bryggaren va en present och stod rätt länge här hemma innan vi gav bort den. Det va då vi kollade kvittot och garantin och såg att vi scannat dubbelt. Jag gick faktiskt tillbaka till affären och frågade om jag kunde få tillbaka pengarna men tyvärr, det hade gått för lång tid, annars hade det inte varit något problem.

Så, andra gången (som jag upptäckt iaf) att jag scannat dubbelt av en vara var idag. Enligt kvittot köpte jag tre blöjpaket men jag hade bara två paket med mig ut från affären. Jag brukar ögna igenom kvittot nu för tiden men idag var det inte riktigt läge att göra det då mitt äldsta barn tyckte det va skoj att "prata" väldigt högt i affären. Jag tvivlar inte en sekund på att alla i hela affären hörde honom...

Får se om jag orkar åka tillbaka och begära pengar tillbaka...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lagt av med att scanna... :-)

Anonym sa...

Maria säger: Du är med andra ord en av Coops sponsorer, inte illa! ;)

Frida sa...

titti: Kanske jag också borde göra med tanke på mina missar... men det är ju såååå tåkigt att stå i kö när man inte behöver.

Maria: Ja, så kan man ju också se på saken. :)

KlaramedK sa...

jag har aldrig provat men har just funderat på det där med att hålla reda på vem och vad som är scannat....så jag är en köare...fst inte på ikea där scannar jag! ...fast alfred höll i en liten sak för 15 kr en gång som jag därmed missade....

Frida sa...

Jag får helt enkelt skärpa mig för jag tycker fördelarna överväger nackdelarna med scanning. Det är såååå skönt att ha allt packat och klart, betala och bara gå till bilen utan att behöva stå i kö och sen packa.