måndag, augusti 25, 2008

Yesterday..

...all my trouble seem so far away...


Taget igår, när vi alla var ovetandes om vilken vaken natt vi skulle ha tillsammans. I alla fall jag och den äldre brodern. Han vakna och storgrät strax efter jag hade somnat nån gång efter elva. Kl 01.25 kom jag tillbaka till min säng. Gäsp. Kl 6 vaknade han för dagen med storgråt igen. Däremellan ammade jag säkert, men sånt minns jag aldrig längre.

Undra om Elliot drömmer mycket otäcka drömmar nu. Han börjar ju bli mer och mer medveten om världen runt om. Han är extremt mammig för tillfället. Det enda pappa får göra nu för tiden är att busa, allt annat ska skötas av mamma. Svårt när det oftast hänger en liten till endera vid bröstet eller på armen.

William ser för övrigt ut som en liten farbror på bilden...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis samma sak här! Marcus är väldigt orolig vissa nätter och gråter men är inte vaken typ. Man (läs mamma) måste ligga nära intill och gärna hålla en hand så blir han lugn tillsist. Ingen skön sovställning när man är höggravid... Undras hur det ska gå sen med bebis?? Beundrar dig! Jag kommer att bli ett vrak... *ha ha*

KlaramedK sa...

verkar vara något kottarna går igenom, känner igen de där nätterna här med! ..tro det kan ha att göra med lite dagisfrustration eller dito...märkligt att man aldrig kommer ihåg hur många gånger man ammat en natt!!

Frida sa...

Titti: Då är det säkert åldern och då något som går över. Skönt! :) Förstår att det kan va något obekvämt med en stor mage ivägen.

Det kommer lösa sig sen, jag lovar. Jag börjar känna nu att jag fått lite ordning på dagarna. Jag kan ju som sagt sy lite till och med.

Klara: Shit! Elliot som inte ens börjat dagis än, hur ska det gå då?

KlaramedK sa...

Det är inte såå ofta det är dagisfrustrationer här, så det går nog bra för E tror jag!! Tapperhetsmedalj till dig Kivnna, jag förstår inte hur du klarar av att vara hemma med två så här länge utan att åka in på psykakuten eller BUPP!!!

...jag tror att dagisfrustrationen går över när de baröjar prata, verkar vara lite dåligt humör ibland när A kommer hem, står och drar och sliter och bankar i köksskåpen ett tag...eller är det bara hunger?!!