måndag, augusti 18, 2008

He's done it again!

Japp, Elliot har charmat till sig en slant IGEN! Han satt i Byggare Bob (lura-pengar-av-stackars-föräldrar) grejen på Bergvik. (vet inte riktigt vad de heter, alla de där åk-grejerna för barn som står överallt och som kostar typ en tia) Hur som helst. Elliot satt i den och kollade på filmen som går om och om igen på skärmen. Jag kommer med dubbelvagnen och ska gå in på toan för att byta blöja på lillebror. Precis samtidigt rullar en karl fram och ska också in på toa.
-Gå före du, sa jag. Dumt av mig. Gubben (gammal alkis i rullstol) var pratsjuk och babbla med Elliot men det är ju jag som får svara för killen än så länge.

Under tiden är William lagom glad över att behöva vänta med sitt blöjbyte.

-En slant ska du ju ha, säger gubben till Elliot.

-Nej, nej, det behöver han alls inte, sa jag. Han är nöjd bara han får sitta i maskinen. (Han vet ju inte att den kan röra på sig än)

-Jo, det är klart han ska ha en slant.

Han rotar fram plånboken, plockar upp en guldpeng som han håller fram.

-Endera så tar du den eller så ger jag den till pojken.

-Okej da, tack! sa jag och tog tian.

Stoppar tian i maskinen som börjar röra på sig. Gubben stannar kvar och vill prata mera. William börjar bli otålig.

-Du, det är ledigt på toan, säger jag. (jag trodde att han trodde det va upptaget)

-Jaja, jag ska inte störa mer... (eller nåt sånt) sa han innan han rulla in på toan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha! Ja Marcus har inte heller fått veta att maskinerna kan röra på sig ännu... Vilka stygga föräldrar vi är! :-)

Frida sa...

Det man inte vet mår man inte dåligt av! :D