söndag, augusti 03, 2008

Tandlös

Nädå, det är det ingen som är.

Fick däremot en tandläkartid till Elliot i fredags. Tandläkaren försäkrade mig om att det inte va någon tandflisa bakom tanden. Elliot var jätteduktig och gapade stort och lät tandläkaren titta efter ordentligt med spegel och lampa och hela köret. Så nu känner jag mig lugn igen.

Det ser faktiskt riktigt bra ut idag, bortsett från biten som fattas den ena framtanden. Tänderna verkar ha halkat tillbaka till rätt läge. Förmodligen för att svullnaden nu gått ner. Det har inte varit några problem att få "tvätta" tandköttet kring framtänderna med antibakteriell lösning heller. Han har gapat och lyft på överläppen när han har sett koppen som jag häller upp lösningen i. Sicken liten kille!

Helgen försvann i ett nafs! Som vanligt. Thomas var till Sunne på lördagen och byggde bana (nåt cykeltjofräs). Mormor höll oss andra tre i familjen sällskap under eftermiddagen/kvällen. Tog en sväng till Mio, som hade rea, men hittade inte ett skvatt. Inte ens något på ordinarie pris. Jag vill ju ha en ny byrå i hallen. En som rymmer barnens alla kläder. Får leta vidare. Barnens hus avverkades också när vi ändå va ute och åkte. Letade solskydd till bakrutan och sparkskydd till Elliot men hittade ingetdera. Får kanske beställa från nätet iaf fast jag inte hade tänkt det.

Redan läggdags...

Inga kommentarer: