lördag, augusti 23, 2008

Home alone...

...fast tvärtom, eller nåt. Igår kväll var jag ute själv, alldeles själv! Med ute menar jag att jag åkte till Bergvik och handlade mat. Kidsen va hemma och sov. Weird att inte ha någon i släptåg. Samtidigt skönt att kunna handla i "lugn och ro". En tanke som poppade upp i huvudet lite då och då va; tänk om William ligger hemma och gallskriker och vill ha mat. Men det gjorde han ju inte. Det var dock lugn och ro på Coop. Jag kom ju dit 20.30 på en fredagkväll. Det är mitt helgnöje de!

Idag har det varit en riktigt trevlig dag. Trots diverse kiss och bajsolyckor. E har kissat på golvet, inte en utan två gånger idag. W bajsade när han låg i hängmattan i cykelvagnen vilket innebar bajs ända upp i halsen... typ. Detta märkte vi när jag skulle amma honom upp i Mitticitys amningsrum och T tar upp honom för att kolla blöjan medans jag är på toa. Han, William alltså, va inte glad över att behöva ligga naken på skötbordet där. Folk i varuhuset skulle kunna missta ljudet han gav ifrån sig för brandlarmet. Hörde faktiskt av personalen på Stadium att brandlarmet hade gått i Mitticity. Kan ha varit min son också, men det sa jag inte...

Va rejält stressad när han gorma som inget annat, särskilt eftersom det satt en annan mamma och amma sitt barn i rummet. Kände mig som värsta hemska mamman som lät mitt barn skrika så. Kändes lite bättre när vi senare gick förbi en uteservering och mamman ifråga sitter där med sitt galltjutande barn på armen. Möter henne ännu en liten stund senare en bit därifrån, gåendes med fortfarande ett galltjutande barn på armen. Önskar henne inget ont alls, inte hennes bebis heller men det kändes som det jämnade ut sig på något vis. Konstigt, jag vet...

Annars tog vi som sagt en cykeltur till RJ's möbler på Kasernhöjden i hopp om att hitta en skitsnygg byrå till hallen till en billig peng. Ack, sicken besvikelse. De hade väl typ 5 byråer instuvade i ett hörn på övervåningen. T kom bara in i entrén med cykelvagnen.

Sen cyklade vi vidare ner till stan och gick omkring där och shoppade lite. Fick bland annat köpt en "Mitt första år" bok till William. Dags att börja anteckna hans upptäckter nu. Idag såg han sin egen hand för första gången.

Försökte spana efter ett par brallor till mig men det va lönlöst. Massa folk överallt. Det är väl inte lön förän nästa helg? Får bege mig ut till veckan istället. Kan vara bra att ha ett par extra brallor när vi ska till Åre nästa helg.

Båda barna somnade i vagnen så vi hade tid att kolla lite extra i affärer. När Elliot vaknade tog vi en sväng till lekparken vid biblan. Efter en stund kom M, M och lille E cyklandes förbi, de stannade, pratade och lekte lite. Även C, kom med sin man som jag för tillfället glömt namnet på och sina två knattar A och I. I är bara 3 veckor. Allihop från föräldragruppen. Vilket sammanträffande. Kul! Har inte sett någon av dom på över ett halvår ju!

Nä, nog med nonsens bloggande. Nu ska jag göra amningste, äta en bit chokladkaka som blev över från igår och fylla i Williams bok.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur lågt har man sjunkit när största nöjet är en barnfri timma i matvarubutiken? *as-garv*
Jag provade ICA idag kl 8.10, funkar utmärkt även då, inte så många morron-pigga heller! :-)

KlaramedK sa...

känner igen det där med offentliga amningsrum osv...tror alla mammor förr eller senare har gallskrikande barn i offentligehten...kul är det dock inte.

låer mysigt med cykelturerna ni gör! =)

ojojoj...mitt första år-bok...mitt dåliga mammasamvete...kanske blir det en 5-årsdagbok.... :=0

Frida sa...

Titti: Precis!! Mmm, vi har dragit iväg hela familjen tidigt på morgon för att handla. Mycket bra det också.

Klara: Det är nog sant det där med gallskrikande ungar. Cykelturerna är mysiga. Blir nog ännu roligare när ungarna är lite större och man kan åka iväg på picknick och sånt.

KlaramedK sa...

cykla och picknick...jag längtar redan!!!