onsdag, augusti 27, 2008

A day wasted

Läste Klaras blogg häromdagen där hon skrev "att en dag utan kreativt skapande är en förlorad dag". Det fastnade i skallen på mig och idag plockade jag fram symaskinen, barn till trots och sydde en "dagiskasse". Det är ju så mycket vassa pinaler när man syr, nålar, saxar och annat jox. Inte en bra kombination med en klåfingrig 1½-åring.

Dagiskasse alltså. Efter Åre blir det ju inskolning på dagis så en dagiskasse tyckte jag passade bra. (Dock sa T nu på kvällen att han minsann inte tänkte gå till dagis med den där kassen - fel färg säger han - ännu en anledning till att köpa mer tyg!) Inspirerad av ovan nämnda Klara som i sin tur hittat mönstret hos Knåpmodern.

Det gick alldeles lysande, både att sy med en Elliot hemma och själva dagiskassen. E stod endera i fönstret och kollade på bilar, cyklar, lastbilar, gräsklippare, hundar och allt annat som for förbi här nere på vägen eller vid diskhon och lekte med vatten. W låg mest och sov om ni fundera på vart jag gjort av honom.

Just här tittar han inte ut på allt som rör sig. Vet faktiskt inte vad han tittar efter här...

Ganska usel bild på väskan, men jag vill ju bara visa att jag har sytt idag!!

Slängde även ihop ett halsskydd i all hast till William och hans babyskydd.
Hade ju två som jag sydde till E när han va knodd men vi hittar bara ett,
så det va bara att slänga ihop ett till inför bilfärden till helgen.
Hade inte kvar snedslå i samma färg så det bidde lila istället.

5 kommentarer:

KlaramedK sa...

Ojoj, inte meningen att ge dig någon kreativitetsångest! ..eller så var det en liten knuff till symaskien?! ;=)

Den blev ju himla fin din väska!! ..E kanske vill ha den om ni gör något "potatistryck" på den eller ett screentryck av hans lilla hand!! (distans-screentryck-syjunta?!!)

PRATAR E???!! Alfred säger på sin höjd titta och Däää(r) och mamma...hmmm, det går en liten tjej på hans dagis som snackar hur mycket som helst! ..jag får skylla på att A är lite yngre än E =)

Anonym sa...

Maria säger: Äsch va kräsen han var då, den är ju supersnygg ju! (fast jag är ju tjej jag med...)

Anonym sa...

Du är ju bara för duktig!!! Jag har lyckats sy ett draperi till nya skötbordet, det är allt... Men Marcus ÄLSKAR symaskinen och sitter i knäet som ett ljus när jag syr, får lov att hjälpa till med backa-knappen! :-)

Halsskydden verkar ju kanon, vi har snart slitit ut de som följde med bilbarnstolen...

Frida sa...

Klara: Det va en mycket välbehövlig knuff! Tack!

Det va T som i Thomas och inte Elliot som inte ville använda väskan. *s* Så, nä Elliot pratar inte mycket heller. Eller jo, han pratar men det är ingen som förstår. Okej då, några få ord förstår man.

Maria: Tack! Ja, jag tyckte också han va lite kräsen. Får väl sy en till i ett annat tyg som duger åt herrn.

Titti: Tack! Halsskydden ÄR kanon! Lätt att sy också. Man kan ju var lite mer noga än vad jag va också... hehe...

KlaramedK sa...

haha nu förstår jag!! höll ju på att sätta mitt goda selmate i halsen när jag missförstod vem som pratade!!

Alfred pratar ochså mycket, men det är alfredspråk mest!!