söndag, april 20, 2008

Chamtrollet

Klockan är 20.10 och lillen borde sova som en stock. Men dagen har blivit upp och ner. T fick gå in till honom för en stund sen för han vakna och va så ledsen. Nu hörde jag honom precis skratta till där inne i mörkret. Knasunge!

Jag tror jag har fått överdos av vackert väder och motion idag. Vädret var vackert igår och jag sa till T på kvällen att om det är lika vackert imorgon så kan vi cykla till Bergvik och handla. T höll på att trilla av stolen när jag föreslog det. Vanligtvis brukar T tjata på mig att vi ska cykla och jag kommer med alla världens ursäkter för att slippa. Men det underbara vädret påverkar även mig och jag har varit sugen på att cykla. Dock har jag fått sammandragningar vid alla våra tidigare cykelturer. Inte så skönt. Orsaken är att jag sitter för framåtlutad och vid varje tramptag puttar jag upp magen. För ett par veckor sen köpte T ett nytt, högre styre, som han monterade imorse. Det blev kanon! Inga sammandragningar alls! Det va helt underbart att cykla!

Vi kom iväg hemifrån vid 10-tiden. T ville hinna före massorna. Det gjorde vi. E va jättetrött innan vi åkte och hade somnat direkt om vi hade varit hemma men nu blev det inte riktigt så. Han somnade till strax innan vi va framme och sov kanske 10 minuter. Sen bidde det inge mer sova förän vi var hemma 4 timmar senare. Då somnade vi alla tre, E i sin säng och T och jag på soffan. Skönt! När E vaknade nästan två timmar senare tog vi med fika ut på bakgården. Jag måste säga det igen, det va så otroligt fantastiskt väder!

Efter vi var färdighandlade på Obs fick E sträcka på benen utanför kassorna medans T packade väskor och cykelkärra. E charmade varenda människa han mötte. Han gick och viftade med sin cykelhjälm och log åt alla. Vilket litet charmtroll han är! Han såg en liten bebis på en axel och han blev alldeles till sig av glädje. Hoppas han blir lika glad när vi tar hem hans konkurrens. ;)

Det blev inte så sammanhängande detta... men jag skyller på överdosen. Nu måste jag hänga tvätt...

1 kommentar:

KlaramedK sa...

känner igen det där med cykel, var mitt transportsätt t&r jobbet men oxå för frammåtlutad och herrcykel så trots byte av styrstam så har jag nu gett upp cyklandet...det går ju att gå med, tar bara dubbelt så lång tid, haha,men barnmorskan tjatar i alla fall inte om att jag skall börja träna denna gång!