tisdag, april 01, 2008

Minne som ett kylskåp

I helgen hade jag jättemycket jag vill skriva ner men nu har jag glömt allt... typiskt. Jag får hitta på lite annat istället.

Jag har i alla fall varit till frisören idag, det va inte en dag för sent. Klippte inte mycket mer än topparna men det känns så bra ändå. Skulle vilja klippa nån frisyr men inser att det inte är någon större idé just nu. Har ju håret uppsatt nästan jämt av praktiska skäl. Men om jag vill göra iordning mig lite extra nån gång så tycker jag om mitt långa hår. Har inte tid eller ork på morgonen för att fixa frisyr. Försöker ju dessutom vara tyst som en mus så killarna inte ska vakna. Nä, hårsvallet får hänga kvar ett tag till.

En månad kvar att jobba nu, sen blir det Elliot för hela slanten. Känns skönt. Det händer så otroligt mycket i hans utveckling nu så det ska bli jätteskoj att få vara hemma och vara med. Fasar dock lite för att jag inte ska orka ta mig iväg på så mycket aktiviteter som Thomas varit iväg på nu när han har varit hemma. Öppna förskolan på Herrhagen, rytmik, åkt hem till kompisar som också är hemma med sina barn.

Just för tillfället räcker det ju att bara gå utanför dörren med Elliot så tycker han att det är superspännande! Allt är ju så nytt, speciellt när han får gå själv och undersöka omgivningen. Det tar ju lite tid. Varenda litet gruskorn ska ju undersökas.

Häromkvällen hade han så otroligt roligt... åt en liten pappersbit som låg på golvet i vardagsrummet. Han skulle försöka trampa på den (tror vi) för han gick över den, vände, gapskratta, gick över den lilla pappersbiten igen, gapskratta, vände, gick över den igen och så höll det på... länge. Thomas och jag satt och skratta lite mycket vi. Han tyckte det va så fantastiskt roligt att springa över den där lilla pappersbiten. När han nån gång lyckades trampa rakt på den så höll han på att gå upp i atomer, så roligt var det. Tänk om man ändå va så lättroad... :)

Under veckan som gått har jag faktiskt sytt en del. Kors i taket, jag vet! Ett par byxor och en tröja som var tänkt åt Elliot men nu inser jag att de kommer väl passa honom om ett par år eller så. Lite stora i storleken, men de blev snygga! Får fota när jag bankat i tryckknappar och sytt på min namnlapp. Nu vill jag sy mer, om jag bara hade mer ork.

Kläder till Elliot och lillbebben vill jag självklart sy, sen har jag ett gäng andra projekt som ligger på lut. Kalikå spindel till skötbordet, mei tai (borde komma ett kit i brevlådan imorgon), två blöjfickor (en för stora blöjor och en för små), vårmössor behöver sys ett gäng, dreggellappar behövs också. Hm... hur ska tiden räcka till?

Ikväll blir det då inget iaf för nu är det snart dags att sussa... gäsp.

Inga kommentarer: