onsdag, april 16, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Å.

TRE NAMN DU GÅR UNDER

Frida, mamma och tjockis (av en arbetskamrat, hon är jättesnäll och menar det inte alls så elakt som det låter)

TRE SAKER SOM SKRÄMMER DIG

- Att mitt barn/mina barn ska bli odrägliga skitungar som inte bryr sig om nåt.
- Mörkret (om man måste gå ut när är på landet och det är absolut becksvart och man ser ingenting - kan finnas mycket otäckt där ute i mörkret som bara väntar på att hoppa på mig... jag vet, det är jättelogiskt... NOT! Det rimmar även suveränt med min önskan att flytta ut på landet. hehe.)
- Mörkt vatten (där kan det också finnas otäcka varelser som är ute efter att dra ner mig under ytan, får snudd på panik om nått nuddar mig under vattenytan OM jag skulle få för mig att simma där jag inte bottnar. Denna skräck blev värre sen jag trodde jag skulle drunkna när jag simma i Vänern och det va liiite vågigt och vattnet kallt=astma, T fick agera livboj)
Känner igen mig i dina rädslor, Å.

TRE SAKER DU HAR PÅ DIG

Svarta yogabyxor (bland de få byxor jag är bekväm i, synd bara att man inte kan gå till jobbet i dom, turkos t-shirt (som kanar upp under brösten hela tiden) och hårsnodd (sällan håret är utsläppt nu för tiden, nån som drar i det då)

TRE SANNINGAR

- Jag är verkligen tjock just nu, och tjockare ska jag bli. Iaf fram till mitten av juni någongång.
- Jag ser verkligen fram emot förlossningen.
- Jag är i grund och botten en lat person.

TRE SAKER JAG VERKLIGEN VILL HA

- Att en frisk och kry liten krabat "ploppar" ut i juni.
- Ett rött hus med vita knutar på landet med cykelavstånd från stan, nära en mataffär, inga grannar tätt inpå med ett stort garage till T så jag slipper ha cyklar inomhus.
- Mer tid, ork och tyg till att sy.

JAG UTMANAR:

Klara, Karin och Maria

1 kommentar:

K sa...

Nu har jag svarat på utmaningen =)