lördag, april 12, 2008

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Vi hade planerat att åka till Göteborg den här helgen, hälsa på Elliots farmor och farfar, ett par kompisar samt gå på BabyBarn-mässan. Jag begärde semester för fredagen för att vi skulle kunna packa och komma iväg utan att stressa.

Onsdag började det sticka lite i halsen, torsdagen hade jag gröt i hjärnan, ont i halsen och snuva. Istället för semesterledig på fredag blev det sjukanmälan och ingen resa till Göteborg. Mycket trist...

Huvudvärken har gått över men snuvan är kvar och en torr rethosta har tillkommit. Jätteroligt! Not! Inte nog med detta, halsbrännan har gjort intåg med buller och bång. Att sitta som en hösäck, som jag vanligtvis gör, är inte att tänka på längre. Nu gäller det att sträcka på sig så Luke får plats och inte trycker upp magsäcken i halsen på mig. Plats vill han ha, det deklarerar han ofta med en sparkar och spjärn upp i revbenen.

Jag hittade föresten ett fint hus på hemnet igår. Riktigt fint, enligt bilderna... *harkel* Vi vet ju hur det brukar va med den saken men vad annat kan man gå på? Thomas blev frälst genom bilderna också. STORT uthus, och då menar jag stort! Jag gillade huset, STORT kök. Det ser stort ut på bilden iaf men det kan ju, som vi vet, vara en illusion. Jag har iaf anmält oss till visningen. Kolla in Tolita Där Väst på Hemnet. På gränsen till för långt bort men det skadar inte att åka dit och titta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vi köpa ett sådant hus skulle vi få en boendekostnad på lite under 4000kr...
Då skulle det ju räcka att Maria jobbade och jag kunde... Ja... Vandra i skogen! =D
Kanske skulle flytta till värmlandsskogarna..

Frida sa...

Ja, ni är välkomna till värmlandsskogarna!