söndag, april 06, 2008

Sybehovet tillfredsställt

Åtminstone temporärt. Jag har visserligen inte sytt så där jättemycket, två mössor, under helgen. Men det räcker. Sybehovet är tillfredsställt. Jag har gjort något. Tredje gången gillt också. Mössan jag gjorde idag la jag ner mig lite mer på. Gjorde verkligen ett mönster istället för att sy på känn. Det lönade sig. Den blev riktigt bra. En riktig vårmössa om jag får säga det själv.

Elliot verkade nöjd. Han brukar dra av sig alla mössor inomhus men denna satt på under hela mellanmålet. Vi hann ta jättemånga bilder. Kan ju visserligen ha varit att han inte brydde om mössan därför att han fick sitt favoritmellanmål - smoothie! Tog inte lång stund innan han hade sörplat i sig hela glaset. Men jag kan bara hålla med honom. Det är smarrigt värre. Dock hade jag gjort en chokladkaka med vispgrädde till T och mig. Inte illa det heller vill jag lova.

Så här koncentrerad är man om man får hallon/banan smoothie:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria säger:Superhärliga färger!

Anonym sa...

Kan man få nåt bra recept på smoothie?? Mackan gillar ju milkshake och det är nog inte det nyttigaste...