söndag, april 13, 2008

Enligt Elliot...

Uuuuuuuuh! Så låter alla djur enligt Elliot. Vi tog en promenad genom Lillskogen idag för att titta på djuren. Tidigare har vi tittat på djur i bondgårdsboken, härmat deras läten och det som verkar ha fastnat är kossans Muuu, fast utan M. Han lät så när vi tittade på alla djur. Vi trodde nästan att u-ljudsgrimasen skulle fastna...


För övrigt skickade jag iväg 194 bilder för framkallning idag till Crimson. Dryga timmen efter att jag skickat iväg beställningen fick jag ett autosvar att mina bilder är skickade med posten. Det är snabba ryck!

När det gäller fotografier och album har jag även insett mina begränsningar. Elliots första år är ju väldokumenterat i bilder. Jag var ambitiös i början och köpte ett stort album med svarta, blanka sidor där jag skulle klistra in alla bilder med fotohörn. Det gick bra i början, när Elliot kunde ligga brevid mig medans jag klistra hörn kors och tvärs. Det går inte längre. Klistra hörn får jag göra när han sover, annars vill han ju självklart vara med och hjälpa mamma... På kvällen har jag väldigt lite ork till att klistra hörn. Arbetet har legat och vilat kan man säga. När jag väl tog mig i kragen var korthögen stor, allt är snart inklistrat men jag har insett en sak. Inga fler klistra-själv-album! Häromveckan köpte jag ett nytt då det jag håller på med snart är slut. Tur att Clas Ohlson har en generös återlämnningspolicy. På tisdag blir det byte till ett album med fickor. Tjoff, tjoff, tjoff så har man slängt i alla bilder i fickorna och man kan istället ägna tiden åt att skriva kommentarer till bilderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria säger: Album ja... Jespers är inte öppnat sedan förra julen och Albin har inte fått något än... Kanske ska inse mina begränsningar och göra som du...