måndag, april 28, 2008

Galna huspriser!

Efter lunch idag tittade jag på mobilen som jag brukar. Bara kolla läget så där. Ser att jag fått 3 sms. Huh?! Öppnar och ser att det är budgivningssms. Uhm. Jag har inte gått med i någon budgivning, varför får jag dom här? Hur som helst så är det på Tolita-huset som vi var och kolla på i torsdags. Huset som låg granne med 74 hästar ni vet.

Eftersom vi inte varit med i någon budgivning någon gång och då inte någon sms-budgivning så blev jag lite konfunderad. Tänkte ringa mäklaren men fick samtal på jobbet och jag kom av mig.

Sms efter sms trillade in. Huset blev dyrare och dyrare. Utgångspris va 1.250.000:- efter en timme och åtskilliga bud så låg det sista sms:et jag fick på 1.600.000:-!! Sen ringde mäklaren och frågade om vi var intresserade av huset. Jag sa som det var, att jag sett de tidigare buden och det är alldeles för högt för oss. Men tackade och sa att vi ses säkert på fler visningar framöver.

Någon vill verkligen ha det där huset, så mycket kan man konstatera. Jag vet inte om 1.6 var sista budet heller. Får väl hålla utkik i tidningen så småningom och se hur mycket huset gick för till slut.

Helt tokigt mycket pengar för ett hus i Tolita! Som dessutom hade en hel del anmärkningar på Anticimex protokoll...

Nä, som jag sagt tidigare. Vi letar vidare efter vårt drömhus!

Inga kommentarer: