tisdag, april 22, 2008

Pussdreglot

Idag har jag chockat kroppen ytterligare. Jag cyklade till jobbet imorse! Det är sant. Nu har jag så ont i ändan så det är sorgligt. Den är inte sadelvan på långa vägar. Aj! Men jag måste erkänna att det var otroligt skönt att cykla och det gick fantastiskt bra ur sammandragningssynpunkt.

I postfacket idag låg det även ett paket från Semper. Vi har sparat streckkoder sen Elliot började käka och nu först kom "belöningen". Jag valde att få en Sack'n'seat. Den verkar alldeles strålande då jag testade den på stolen förut, dock utan Elliot i. Men den är liten och smidig, lätt att ha i skötväskan och perfekt när man ska bort på besök hos folk som inte har barnstol. Nu är det väl kanske på gränsen att E kan sitta själv men det kommer ju en liten knodd till så småningom. Perfa!

Apropå den där lilla E, charmtrollet. Han har börjat kramas, riktiga bamsekramar! Tar i allt han har med armarna runt halsen. Åsså pussas han, med vidöppen mun och dregglet rinnande ner för hakan. Det är ju mysigt, om det inte vore för att han prompt ska pussas på munnen. Försöker man vända kinden till så tar han sina små knubbiga händer och vrider huvudet så han kan pussas på munnen. Pussdreglot... :)

Imorgon ska jag följa med till rytmiken, reka lite inför de gånger jag ska gå. Torsdag är det husvisning - Tolita Där Väst. Inte ett realistiskt husköp för oss men kul att se. Helgen - baka och kalasa. Måndag är det dags för Elliots första tandläkarbesök, eller snarare tandhygienist. Det blir spännande, det är ju knappt så man får borsta tänderna på herrn. Kanske har hon några bra tips...

Luke hälsar hick, hick, hick, hick...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sack'n'seat är en bra nödlösning, har funkat till Marcus!
Vi har oxå ett dreggelmonster som pussas med öppen mun, hånglar så att säga... Det är bara att stå ut! :-)

Hoppas att det går bra hos tandläkarn. Tandsköterskan här vågade t o m sticka in fingrarna och känna på Mackans tänder! 12 st, det hade jag aldrig vågat.
Har ni provat att ge E tandborsten själv att greja med? Det gör vi med M åsså sticker man in en andra tandborste lite och borstar samtidigt.

Frida sa...

Jag vågar allt sticka in ett finger och känna efter tänder men inte där han har tänder. Då kniper han till, men i kinderna går det bra. Då gör det ändå inte så ont om han biter till. :) Men som sagt, det blir spännande med tandsköterskan.

Bra tips där med två tandborstar. :)